Dubai a valóságban is olyan, mint a filmekben?
Öt óra repülés után megérkeztünk egy majdnem teljesen kihalt reptérre és elindultunk, hogy átvegyük a bérelt autónkat, ahol egyből belekóstoltunk a helyi mentalitásba „ejj ráérünk arra még”. Röpke félóra alatt sikerült végrehajtani a műveletet, és indulhattunk is tovább a hotelhez vezető egy órás utunkra. Mikor megláttuk a várost és elénk tárult az a hatalmas felhőkarcoló tenger, egyikünk sem hitt a szemének. Hatalmas volt minden, pedig ekkor még nem is láttuk a hotelt. A Pálma sziget legvégén lévő, Atlantis nevű hotelban volt szerencsénk megszállni.

Fotó: ( )
Kis családunk hozzászokva Budapest méreteihez teljes megdöbbenéssel állt az ajtóban, és próbáltuk meggyőzni magunkat, hogy nem ez nem egy Disney kastély, óriásokra tervezve. Az egész városra igaz, hogy minden sokkal nagyobb, mint amekkora szükséges. Vegyük példának a szobánkat: ötünknek volt benne két fürdőkád, két zuhanyfülke (inkább kis szoba), három wc, és mindenkinek akkora ágy, hogy hárman is belefértek volna. A lakosztályunk mérete az itthoni lakásunkkal vetekedett. A 6. emeleten lévő szoba ablakaiból, éjjel gyönyörű kilátás terült a szemünk elé, a kivilágított felhőkarcolókról és a Pálma szigetről is. Sajnos ez az álomkép az első reggelen árnyékba borult, hiszen mikor kinyitottam az ablakot, építkezések százai tárultak a szemem elé, messzebb pedig nem láttam a hatalmas pára miatt.

A 22. emelettel rendelkező hotel 28 étteremnek adott otthont, megszámlálhatatlan boltnak, egy elképzelhetetlen méretű akváriumnak, és megközelítőleg 1100 szobának. Ezeket a számokat hallva mindenki megdöbben, de ez még mindig nem a legnagyobb hotel Dubaiban. Tulajdonképpen olyan volt, mint egy mini város. Tartozott hozzá egy delfinárium és egy aquapark, is arra az esetre, ha valakinek nem lenne elég a medence és a tengerpart sem. De kinek ne lenne mindez elég?

Fotó: ( )
Mikor először kimerészkedtünk a városba, arra lettünk figyelmesek, hogy nem igazán vannak járdák és emberek se az utcán. A hatalmas hőséget senki sem viseli könnyen, különösen nem csadorban, amit az ottani vallás miatt kötelező hordania, a helyi nőknek, ám a turistáktól nem elvárás, ami jó hír volt számunkra, az ottani forróságot tekintve. A felhőkarcolók tömegét 14, vagy akár még ennél is több sávval rendelkező utak keresztezik, ezeket pedig hatalmas körforgalmak bonyolítják.

Utunk a Burdzs Kalifa, azaz a világ legmagasabb épületének lábához vezetett, de a pénztárhoz érve sokkolva számoltuk, hogy ötünknek a feljutás 250 ezer forintba kerülne. Szóval ezért, meg azért is, mert a párától tulajdonképpen nem sokat láttunk volna, nem mentünk fel a torony tetejére. Itt található még a Dubai Mall is, egy hatalmas pláza, ami magába foglal egy komplett jégcsarnokot és egy akváriumot is. A hatalmas épületben megtalálhatjuk az összes luxus márkát (Chanel, Prada, Gucci stb…), és majdnem az összes alapvető márkát is (H&M, Forever21, Pull&Bear). Nagyjából a bevásárló központ egynegyedének végigkirándulása után annyira elfáradtunk, hogy visszaszálltunk az autóba, hogy megkeressük a híres sípályás plázát. A Mall of Emirates-ben, ténylegesen található egy zárt sípálya, ahol csadoros nők (síruhában) síelnek, úgy mintha ez teljesen normális lenne. Ebben a plázában is teljesen ugyanaz a kínálat, mint az előzőben és valószínűleg, mint az összes többiben Dubai területén. Ezzel végére is értünk az összes fontos látványosságnak, mivel sajnos mást, a sivatagon kívül nem talál erre felé az ember.

Fotó: ( )
Én úgy indultam el erre az utazásra, hogy mennyi mindent fogok látni, és úgy jöttem haza, hogy igazából nem volt mit lássak. A csillogó-villogó semmi közepén töltöttünk el egy hetet. A hatalmas luxus és a túlzás az, ami Dubaiban található. A városban felhőkarcolókon és plázákon kívül semmi mást sem találhatunk. Nincsen múzeum és színház sem. Ha bárki ide utazna, a hotelban fogja megtalálni a program lehetőségeket, de én azt is meguntam egy hét után bőséggel. Ez a város tökéletes annak, aki meg tudja fizetni és csak pihenni jön, kikapcsolódni, miközben a mértéktelen luxust szeretné élvezni.
Érdekesség, hogy csókolózni nem ildomos itt, hisz könnyedén a börtönben köthetünk ki.
Ez a nyaralás biztosan egy örök emlék marad mindenkinek, mert nagyon sok különleges dolgot láttunk, és belekóstoltunk valami olyanba, amilyenről álmodni sem merünk itthon. Dubai az a hely, ahová egyszer megéri elutazni, hogy lássuk ilyen is van, egy teljesen más világ, más szabályokkal, de nem lesz az a hely, ahova utána vissza szeretnék menni.