7/2, avagy Hello Sziget 2015!
Az idei SZIGET line up-ja eléggé ütős, most is tudta hozni azt a szintet, amit évről-évre (el)várunk tőle. Hétfőn Robbie Williams volt a Nagy Sztár, kedden pedig mindenképpen a Florence + The Machine. De kezdjük csak a nap elején. Kedd:

A nagyszínpadot, 17:45-ös kezdettel, az izraeli származású, Asaf Avidan foglalta el. 1980. március huszonharmadikán született Jeruzsálemben, énekes-dalszerző és zenész. Az "Asaf Avidan @ The Mojos" megalkotója és frontembere volt egészen 2012-ig, amikor is abbamaradt, ő pedig a szólókarrierjére kezdett el összpontosítani. A szülei diplomaták, négy évet töltött gyerekkorrában Jamaicaban. A nagyszülei pedig Romániából emigráltak Jeruzsálembe.
Animációt tanult, és abból is szerzett diplomát a Jeruzsálemi Bezalel Academy's Arts & Design egyetemen, a vizsgafilmje, Find love now, díjat nyert a Halda Film Fesztiválon. Tanulmányai után Tel Avivba költözött, s animátorként kezdett el dolgozni egészen addig, amíg egy hosszú idejű kapcsolata véget nem ért, a barátnője szakított vele, Avidan pedig visszaköltözött Jeruzsálembe, hogy összeszedje újból a világát. A nők általában ilyenek, igaz?: ők tudják a legnagyobb boldogságot, és a legnagyobb szomorúságot is adni. Végletek vagyunk. A szakításból hat dal maradt fent a jövőnek, és egy zenei karrier, ami jelenleg is szárnyal. A szerelem a mennyekbe visz, hogy aztán amikor ledob a földre, magadra hagyjon a kreatív éned kibontakozásával. Csak ki kell használni. És Avidan kihasználta. A SZIGET nagyszínpadán pedig elég szép tömeggel együtt, láthattuk s élvezhettük is. Selah Sue , 1989. május harmadikán született, Belgiumban. 2011-ben már volt ott nálunk, idén pedig ismét ellátogatott. 15 évesen kezdett el egy szál akusztikus gitárral játszani, s saját dalokat írni. Amikor tizenhét lett, egy belgiumi producer felfigyelt rá, és kérte, hogy néhány számát egy demoról, énekeljen el, ami után az Universal szerződést is ajánl neki. Sue hezitált, hisz a saját dalait akarta énekelni. Ugyanekkor, bemutatkozott egy nyílt dal versenyen, az Open Mic-avond-on Leuvenben, a legfiatalabb és csak női előadók versenyén. A szervező és énekes, Jonathan "Milow" Vandenbroeck felfedezte a lány tehetségét, és megkérdte, hogy vegyen részt a kísérőprogramjában. Sue (eredeti neve: Sanne Greet A. Putseys), menedzselte zenei karrierjét, miközben a Katolikus Leuven-i Egyetemen pszichológiát tanult. Állítása szerint az, hogy pszichológiát tanult, rendkívül sokat segített neki abban, hogy jobban megértse az emberi érzelmeket.
Selah Sue gyakran dolgozz fel "The Zutons", és "Erykah Badu" dalokat, de azért még mindig a saját dalaira koncentrál. Művészek közül, Lauryn Hill, M.I.A, és Erykah Badu volt és van rá nagy hatással.

És milyen volt a koncert a 2015-ös SZIGETen?
Letisztult, egy szál gitáros csoda, minimalist, érzelmekkel dúsított finomság.
Quimby , komolyan? Mit lehetne még róluk mondani? Maximálon lévő hangulat, Liviust még mindig imádom, Kiss Tibi még mindig Kiss Tibi, szuperek angol szavakkal vagy magyar szavakkal egyaránt is. "Ha már itt van ez a hosszabbított színpad, gondoltam lejövők. Robbie Williamstől maradt itt", szólt a frontember, és lesétált közénk.

Megérdemlik a nagyszínpadot.
1986. augusztus huszonnyolcadikán született, Camberwellben, Angliában. Craig David, a szatíraíró unokahúga, és a 'The Daily Telegraph' egykori szerkesztő helyettesének és karcolatírónak, Colin Welch unokája. Édesanyja, amerikai professzor, Evelyn Welch, édesapja pedig egy hirdetési cég igazgatója, Nick Welch.

"Apja hatására Florence is inkább Ramones-t hallgatott, mint Green Day-t.[8] Evelyn ugyanakkora hatással volt rá, de ő teljesen másképpen. Tinédzser korában egyszer ellátogatott édesanyja egyik órájára, ami mély benyomást gyakorolt rá. „Arra törekszem, hogy valami hasonlót hozzak össze, csak zenében. Remélem, hogy a zenéimben feltűnő nagy témák – szex, halál, szerelem, erőszak – még mindig az emberiség történelméhez fognak tartozni 200 év múlva” – magyarázta." (forrás: wikipedia)

Florence úgy nyilatkozott egyszer a zenekar megszületéséről, hogy: "A Florence and the Machine úgy indult, mint egy személyes vicc, ami kicsúszott a kezünkből. Zenéket írtunk a barátommal, akit Isabella Machine-nek neveztem, számára pedig Florence Robot voltam. Még akkor sem volt nevünk, amikor már csak fél óra volt hátra az első fellépésünkig, szóval azt mondtam: »Oké, akkor mi leszünk Florence Robot/Isa Machine«. Ekkor még nem tudtam, hogy a név hosszúsága később az őrületbe fog kergetni.”
2006-ban Welch kis londoni helyeken lépett fel Summersszel Florence Robot/Isa Machine néven, és lassan felkeltették az emberek figyelmét. A Florence and The Machine bemutatkozó albuma 2016-ban jött létre, és azóta is szárnyalnak.


Kedd, 21:30-ás kezdettel pedig megjelenik nálunk, Magyarországon, Florence Welch . Florence and the Machine így most csak ennyit, elnézést, de ezt muszáj, mindenféle áhítattal és még így két napos benne élésben is a rövid és tömör véleményem: 'Huuu bazdmeg!' S nem azért, mert olyan vállalhatatlan volt, és pocsék, hanem mert így kell egy koncertet adni. 'Szeretet, boldogság, világbéke' - Patti Smithre emlékeztet. Fehér nadrág és felső, mint egy hippi angyal, aki mezítláb ugrálja végig a saját koncertjét: ez Florence. A hangjával világokat lehetne megmozgatni: gyönyörű, és úgy játszadozik mindennel, mintha az életét rakta volna elénk. S igazából tényleg így van.

Épp azt suttogták nekem ott két szám között, hogy "ritka az ilyen alázatosság a zene iránt." Aztán megállapitottuk, hogy az emberek iránt is. Florence végigugrálta, pörögte, táncolta és futotta azt az idősávot, amíg a színpadon volt: ha meg is állt két percre, akkor is vagy elkezdett egy számot, vagy pedig a közönséghez szólt pár gyönyörű mondatot. Az utolsó, körülbelül két szám előtt pedig az elsősorban állokból pár embert felhívott magához, s bár az elején gyámoltalanul, de aztán egyre nagyobb bátorsággal mentek fel a színpadra, hogy megölleljék és selfieket készítsenek az énekesnővel a színpad közepén. Élménynek zseniális, nem igaz?

Hallgattad a dalokat, üvöltötted a dalszövegeket, nézted mosolyogva a boldog, önfeledt, ugráló és futó énekesnőt a színpadon, és arra jutottam, abba a mood-ba érkeztél, hogy nem lennél máshol, csak ott. Hogy mindenkit szeretsz. Hogy legszívesebben az egész világot magadhoz ölelnéd.

Semmi mű, semmi megjátszás. Mennyország. A hangosító, a hangerő a helyén, bár ha volt is hiba, nem igazán törődött vele senki. Itt nem törődtél semmivel, hogy igazából mindent befogadj magadba.

Ez az ott készített videó, hátha kicsit visszaadja az ottani hangulatot:
https://vimeo.com/136085908

Varga Maja12345

Instagram 
©2014felhasználási feltételek, kapcsolat, 2018.01.20 18:16:02, oldal 185 ms