Ki tudunk szabadulni a kalickából, vagy még mindig a madár az emberi lét megszemélyesítése?

Frenák Pál új darabbal jelentkezik 2016. szeptember 23-án, a Trafóban. Újra belénk lát majd, nem fog ereszteni minket, mi pedig lázasan megadjuk magunkat az első öt perc után, hogy tegyen velünk, amit csak szeretne, mi jól elleszünk. A napokban azt vettem észre, hogy automatikusan többesszámban beszélek: nem 'én'-t mondok, hanem 'mi'-ket, és ezt már csak akkor fedezem fel, amikor elhagyták a számat a mondatok. Az emberek pedig mintha már kezdenék megszokni tőlem ezt az új módot, mégis látszik a szemükön az általános rácsodálkozás, amikor újra meghallják a többesszámomat. Többen vagyok magammal.

Ha ebből indulok ki, akkor azt kell mondanom, Frenák Pál megint ráérzett. Mivel az új darabja, a "Lutte", küzdés egymással és önmagunkkal. A kalicka helyett most egy szőnyeg lesz a táncosok segítségére, ahol az egész előadás játszódni fog. Egy szőnyeg a terepük, ahogyan nekünk, embereknek egy egész Föld - s közben pedig ugyanazon a kis helyen küzdünk és élünk mindannyian. Egy picike tér a mindenségben.

A táncosok magukkal és egymással küzdenek majd meg: hol a gyengeségeik ellen mennek, hol pedig az ösztöneikkel fordulnak szembe, mert túlságosan ijesztő a rádöbbenés, amikor rájövünk, már megint a komfortzónánkon kívül tartózkodunk, s valami olcsó butaságot követve el csak azért, mert úgy éreztük abban az adott pillanatban, hogy így a helyes. S ha így helyes, akkor így a helyes, igaz? Kik is vagyunk mi, hogy nemet mondjunk az ösztönünknek?

Frenák Pál darabjai mindig letisztultak, és sosem engedik, hogy az előadás nézése közben az agyunk kikapcsoljon: minden másodpercben, minden mozdulatra, minden zenei ütemre, minden fényre figyelnünk kell. Nem enged minket lazítani, egyszerűen minden másodpercben ott kell lennünk agyban, hogy a végére megértsük és összerakjuk magunkat, a többi embert és a darab lényegét. Hogy mit is akart nekünk a koreográfus mondani. Most talán még jobban ilyen lesz, dupla-dózisban kapjuk azt, hogy figyeljünk és ne csak éljünk. Frenák Pál most a skandináv mitológia letisztultságából, motívumaiból, és a harcművészetének brutális erőiből merített inspirációt.

Új tér, többtáncos, nagyobb szabadság. A társulat tagjaihoz most frissen csatlakozott tehetségeket is láthatunk majd, a társulat junior workshop-programjának táncművészeit. Kavalkád és mélység.
kép helye
Frenák Pál
Fotó: Csányi Krisztina ( )
kép helye

Fotó: Csányi Krisztina ( )

Stáb
× Koncepció, koreográfia: Frenák Pál
× Koreográfiai asszisztens: Várnagy Kristóf
× Előadók: Esterházy Fanni, Várnagy Kristóf, Maurer Milán, Eoin Mac Donncha, Keresztes Patrik és a társulat junior workshop-programjának táncművészei
× Kultúrtörténeti konzultáns: Dunajcsik Mátyás
× Zeneszerző: Gryllus Ábris
× Fény: Marton János
× Hang: Hajas Attila
× Alpintechnika, színpad: Zoltai György
× Produkciós menedzser: Juhász Dóra
× Produkciós asszisztens: Zalai-Ruzsics Boglárka, Peták Róbert


#Mikor?: Szeptember 23 - 25.
#Hol?: Trafó
#Link:https://www.facebook.com/events/326350244365860/
kép helye
Eoin Mac Donncha
Fotó: Csányi Krisztina ( )
Varga Maja12345

Instagram 
©2014felhasználási feltételek, kapcsolat, 2018.01.20 18:17:09, oldal 185 ms